onsdag 29 juli 2009

Bok på bad

Bok på bad, ett ganska nytt påhitt av biblioteket som går ut på att en person (i detta fall jag) är nere på Veberöds utomhusbad och lånar ut böcker till de föräldrar, barn och mor- och farföräldrar som är trötta på att spela fotboll, bada i poolen eller som helt enkelt bara känner för att sätta sig ner med en bok eller tidning för en stund.

Tjänsten kommer att finnas i tre veckor och under denna period är det fritt fram att komma dit och läsa, för det enda man behöver för att få låna är ett namn. Tänkte även berätta för er att om ni har barn som är med i Sommarboken så gäller även detta på badet och barnen kan välja att antingen berätta för mig, eller rita och skriva något om boken, som sedan sätts upp på biblioteket.

Passar även på att förklara lite vem jag är. Mitt namn är Michaela Hällevall och jag är en 17 årig student som kommer ifrån Veberöd. Det var jag som blev utvald att vara ansvarig för Bok på bad under de tre veckor som jag är här på biblioteket som sommarjobbare.

Jag har nu varit på badet i två dagar där jag har suttit med min vagn med böcker. Om ni har varit där under någon av dessa dagar är jag säker på att ni har sett mig, eftersom jag sitter precis vid ingången där det är svårt att missa mig. Under denna tid har lånandet kanske inte varit så flitigt, men intresset har däremot varit stort. Många uppmuntrande kommentarer har jag fått under de timmar jag har spenderat där, och jag vill passa på att tacka er för dessa, och hoppas på att ni kommer att uppskatta och utnyttja detta alternativ så att det kan fortsätta under fler somrar.

Ha ett bra fortsatt sommarlov och vi ses på badet!

Med vänlig hälsning Michaela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar