tisdag 13 juli 2010

Välkomna in i värmen!

Om det skulle vara så att någon fryser så får ni gärna komma in och hälsa på hos oss! 31 grader och växthuseffekt. Så går det när man ska ha ljusa fina lokaler med mycket fönster. (Men hur tänker man när man bygger en lokal år 2004 utan möjlighet att kyla ner den varma luften? För det är så dom säger, de ansvariga, att det inte går. Vi är skeptiska och tror de snålar.)

En låntagare fick något galet i blicken efter att ha varit här inne i 10 minuter och var på väg att slänga ifrån sig böckerna hon hade i famnen. "Jag får panik, jag måste ut, hur står ni ut här inne?!" En annan låntagare sa precis om vår översvämmade bokvagn vid återlämningsautomaten: "vagnen är väldigt full" och vi bara tittade lite matt på henne, jag höggravid och Katarina trött efter att ha fått vara mina fötter hela dagen. Men nu ska vi äta glass och sen ta ett ryck. =)

/Sara

1 kommentar:

  1. Tyvärr är värmen inne i biblioteketslokalen skälet till att jag inte kan komma in just nu, jag står inte ut med det. Undrar vad arbetsmiljönämnden möjligen hade att säga om er situation. En gravid kvinna skulle inte bli tvungen att ta sådana risker på sin arbetsplats.

    Många hälsningar
    Eva

    SvaraRadera