måndag 14 juni 2010

Ett sommarboktips

Schackma Gandhi

I sommar kan du lära dig schackspelets sköna konst på ett enkelt och roligt sätt. Schakma Gandhi - visaste gurun i landet - får i uppdrag av den mäktige och hänsyslöse kungen, en så kallad Maharadja, att komma på hur man kan roa ett gäng utleda soldater. "Guru, jag har ett problem. Min armé är uttråkad och jag vill att du kommer på ett sätt att roa soldaterna utan att de börjar slåss och gör varandra illa. Löser du mitt problem blir du riktigt belönad, misslyckas du har jag en ormgrop med giftiga kungskobror redo. Jag vill ha en lösning senast i morgon bitti." Om Schackma Gandhi lyckas eller inte, får du läsa själv i denna roande faktabok om schackspelets gyllene regler och finesser.

Glöm inte! Det går bra att läsa just Faktaböcker till Sommarboken också!

Trevlig sommarläsning!
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar