onsdag 6 oktober 2010

Dikter och berättelser..

...blev det idag, när författaren Mårten Melin besökte Svaleboskolans 4:or.

Världen är härlig
Världen är mysig
Världen är full av människor

Jag är härlig
Jag är mysig
Jag är full av människor

Detta är bara ett exempel på de fantastiska dikter som eleverna fick skriva idag under författarens besök. Att vara författare måste ju inte innebära att man bara skriver böcker. Författare skiver också dikter, filmmanus, serietidningar och till och med dataspel. Och Mårten har själv jobbat på tidningen Bamse i många år. Elevern fick tips och råd om hur man faktiskt kan skapa sina egna serier, och göra det precis så som författare gör. Som sagt många dikter skrevs idag.

Världen är fet
Världen är mystisk
Världen är kul

Jag är fet
Jag är mystisk
Jag är kul

Ja, kul var det verkligen att få träffa Mårten Melin på riktigt./Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar