torsdag 24 september 2009

Vad är väl ett seminarie på bok & biblioteksmässan....

Det är säkert tråkigt, instängt och... och alldelses underbart!

Hösten är av mig efterlängtad av två anledningar. De vackra färgerna och bok & biblioteksmässan i Göteborg. För 6e året i rad ska jag gå dit och njuta av den inspiration det ger. Och få en uppdatering av den forskning som belyser digitala medier, läslust, skolbibliotek med mera. Trodde jag i alla fall...

Men när jag öppnade det lilla kuvertet med min biljett så blev jag förvånad och plötsligt skrämmande medveten om vad det innebär att vara kommunalanställd. Det var bara en inträdesbiljett! Det är min första höst som bibliotekarie i lund och jag får inget seminariekort. Detta känns rent ut sagt skittrist! Vad ska jag då dit och göra? Sitta och skumpa på en buss för att gå nere bland en massa montrar, svininfluensanviruspartiklar och desperata människor som går och laddar sina påsar fulla med gratispennor? Jag älskar att vara på ovanvåningen på mässan och i de korta pauserna mellan seminarierna titta ner på golvet och se men inte röra all den kaos som cirkulerar där nere.

Att få gå på seminarier är ett fantastiskt sätt att vidareutbilda sig på och jag tycker det är sorgligt att jag nu får ta pengar ur egen ficka om jag ska skaffa mig denna input. Tur att jag har vänner som ska komma och hälsa på i helgen så jag har något annat att se fram emot.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar